19 september 2014

Min trötta företagarhjärna tackar!

Ifall det nu råkar ramla in nya läsare vi Åbo Underrättelser (som idag skrev om Ninettes och min bok) så önskar jag er välkomna!!

Boksläppet, bookreleasen eller vad man nu ska kalla det infaller lördagen den 11.10 kl 13- 15 och mer info finns på Facebook (klicka här) eller så kan man maila creatella(at)parnet.fi för mer info. Till boksläppet kan man komma och träffa oss och köpa ett signerat exemplar.


Idag blir det ett blogginlägg om ljus. Jag har nämligen köpt några Enjoy Candles och fler ska det bli om jag får bestämma. De är rysligt dyra, men har tio års garanti och det är ju inte fy skam det! Ljusen är alltså ledljus och ser alldeles riktiga ut då de är gjorda av vax.
Både Ellos och Claes Ohlson har billigare varianter men de lyser med på tok för orange färg för att det ska se äkta ut. Jag är för kräsen för att kunna se på det i längden. Det stora Enjoy ljuset känns så äkta att jag flera gånger hajat till när jag sträckt mig över bordet och trott att min ärm ska brinna upp! Det stora ljuset har en inbyggd timer, så om man vill kan man ställa in det att börja lysa en viss tid på kvällen och slockna efter 4, 6 eller 8 timmar. Mysigt att komma hem till tända ljus!

De små ljusen är kanske inte riktigt lika naturtogna, men mycket bättre än de från Ellos och Clasu. De har inte timer men är enkla att tända med en knapp i bottnet.

För en med skralt minne är dessa rena drömmen. Min trötta företagarhjärna tackar.
Jag beställde mina Enjoy ljus på DesignWest och leveransen var supersnabb! Dessutom fick jag service på svenska. ('tummen upp*)

Detta är inte ett sponsrat inlägg (önskar det hade varit det) ;)



IHANAT ENJOY KYNTTILÄT
Tänään kerron teille ihanista Enjoy Candleseista jotka ehkä ovatkin joillekin tuttuja. Olen nimittäin ostanut muutaman ja lisää aion ostaakin. Ovat vaan hitsin kalliita että pitää suunnitella tarkkaan ja ostella niitä pikkuhiljaa lisää. Niissä on kuitenkin kymmenen vuoden takuu, ja sehän on mahtava juttu!
Näyttävät tosi oikeilta, etenkin tuo iso kynttilä. Elloksella ja Clas Ohlsonilla on samantapaisia mutta niissä on ruma oranssi valo, joka näyttää aika pahalta minun mielestäni.

Tässä isossa kynttilässä on taimeri pohjassa ja se syttyy joka ilta samaan aikaan ja palaa 4, 6 tai kahdeksan tuntia,  oman valintasi mukaan. Ihana tulla illalla kotiin illalla kun kynttilöissä palaa jo valmiiksi valo! Pienissä ei ole taimeria mutta ne on helppo systyttää pohjassa olevasta napista.  Tämä iso kynttilä on niin aidon tuntuinen että olen monta kertaa säpsähtänyt kun olen nojannut sen yli ja  pelännyt että hiha syttyy palamaan! Led valot ovat kuitenkin ihan turvalliset.
Väsyneet yrittäjänaivot kiittävät, en haluaisi talon syttyvän tuleen huonon muistini takia enkä ole valmis luopumaan kynttilänvalosta . Tämä on loistava ratkaisu.

Ostin omani TÄÄLTÄ ja toimitus supernopeaa!
Tämä ei ole sponsoroitu postaus. (I wish it was) ;)





4 kommentarer:

  1. Jag var in igår till DesignWest och såg på dem. Är lite sugen. Men först ska jag köpa en Irislights ljusslinga till. HAr bara lite svårt att bestämma mig vilken färg. Speciellt då vi stod och kikade på vilka alla alternativ som finns!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmm, svåra val! :) Jag har en färggrann (med lite murriga toner) och en vit.

      Radera
  2. Ohoh, ovatpa aidon näköisiä ja tosi kauniita. Nyt kyllä taisit innostaa mutkin ostoksille. Terkuin Riitta

    SvaraRadera
  3. Dom är super! Jag fick det stora ljuset av min mamma ifjol, vi har det på timer i nedre våningen som "nattlampa" så att det tänder sig själv på kvällen och lyser under de mörkaste timmarna. Mysigt att gå upp på natten sen!

    SvaraRadera