19 juni 2014

Från Kalajokis sanddyner

Hälsningar från Kalajoki! Det tog en hel dag att köra dit upp, och en hel dag att komma hem igen. Jag spenderade en hel dag på mässområdet (fritidsbostadsmässan) och fotade uteplatser och terasser för min uppdragsgivare.
Det var otroligt hård vind den dagen och både kamera och jag blev sandblästrade och tilltufsade. Det var svinkallt så stundvis hade jag riktigt svårt att fotografera utan måste söka mig inomhus för att tina upp. Det skulle man ju inte tro då man ser dessa bilder, det ser så varmt och mysigt ut, men de här är knäppta på kvällen, då vinden redan mojnat en aning...
Mera bilder senare- nu måste jag fixa bilderna för leverans.












Terveisiä Kalajoen hiekkasärkiltä! Ajaminen sinne kesti kokonaisen päivän ja takaisinmatka tietysti myös. Vietin siinä välissä yhden kokonaisen päivän kuvaten messualueen ulkotiloja ja terasseja toimeksiantajalleni. (kyseessä siis loma-asuntomessut)Tuona päivänä tuuli oli mielettömän kova ja kylmä ja sekä kamera että minä saatiin kunnon hiekkapuhallukset. Kylmyyden takia minulla oli välillä vaikea käsitellä kameraa ja sen takia oli välillä pakko hakeutua sisätiloihin jotta pystyisi taas jatkamaan.
Näistä kuvista ei kuitenkaan sitä uskoisi- näyttää niin lämpimältä ja mukavalta, mutta nämä ovatkin illalla napsittuja, kun tuuli oli jo tyyntynyt hieman. 

Lisää kuvia myöhemmin. Nyt pitää tehdä kuvat luovutuskuntoon!

5 kommentarer:

  1. Kalajoki on hurmaava kuvissasi! Tuonne minäkin olen pitkään halunnut. :)
    Hauskaa juhannusta!

    SvaraRadera
  2. LJUVLIGA bilder, helt otroligt fina!!! Och som du säger - de ser inte så kallt ut alls (på bilden)!

    SvaraRadera
  3. Nu var jag tvungen att kolla upp var stället riktigt ligger.... :o) Jösses så högt upp och så mycket sand! Inte undra på att det tog tid att köra. Härliga bilder!

    SvaraRadera
  4. Ihania kuvia! Meri on niin kaunis.

    SvaraRadera