15 juni 2014

Den enes skrot är den andres skatt

Jag containerfyndade ett blombord för någon vecka sedan (tack till dig som lämnat det brevid containern) Galen som jag är så nappade jag det med mig. Den enes skrot är den andres skatt, och med lite färg på så blev det så bra så!







Muutama viikko sitten tein roskalavalöydön. Tai oikeastaan joku ystävällinen sielu oli jättänyt tämän roskalaatikoiden viereen, josta minä hassu romunkerääjä sen nappasin. Kiitosta vaan! :)
Vähän maalia pintaan ja johan siitä tuli oikea helmi!

15 kommentarer:

  1. Vet du jag har letat efter ett likadant! Ursnyggt blev det! :)

    SvaraRadera
  2. Wau, mahtavaa :) Mekin tehdään välillä löytöjä mitä ihmeellisimmistä paikoista ;)

    SvaraRadera
  3. Vilket jätteläckert bord! På de första bilderna tänkte jag: "måtte hon inte måla det vitt, utan svart" och så gjorde du det!!! Det hade jag också gjort! Såååå snyggt det blev!
    Kram
    LIsa

    SvaraRadera
  4. Vad snyggt! Ja återbruk är härligt. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  5. Så himla snyggt! Det vann verkligen på att bli svart. Och skivan är ju bara så läcker... Det var verkligen en tur att du hittade det.
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  6. Brillinat!! I love this bamboo pice!
    You have wonderful picturey on your blog! Congratulations
    All the best
    Elisabeth

    SvaraRadera
  7. Ihan täydellinen tuunaus. Minulla on tuo sama autotallissa säilytyksessä, kun sille ei ole ollut paikkaa kotona. Huomasin jokin aika sitten, että siihen on tullut hometta. Olisiko sinulla sattumalta tietoa onko parasta vaan hävittää homeinen rottinkihylly vai voisikohan sen jotenkin vielä pelastaa ja maalata? Nyt keksin sille juuri paikankin patterin viereen ja maalattuna mutta se home arveluttaa.
    Aurinkoista uutta viikkoa! T. Katja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Enpä osaa sanoa, homeenpoistoanetta löytyy mutta miten toimii, en tiedä. Eikä se varmaankaan kovin ympäristöystävällistä ole :(

      Radera
  8. Upea löytö ja vielä upeampi lopputulos!

    SvaraRadera
  9. Vilket fynd! Bordet blev verkligen snyggt som svart :)
    Ha en fin början på midsommarveckan!
    kram Tini

    SvaraRadera
  10. Åh, en sådan fanns i mitt hem förr, även i svärmors, men båda var i så dåligt skick att vi inte iddes ta vara på dem.
    Lycklig resa!

    SvaraRadera
  11. Upea tuunattuna! Löydöt on kivoja! Sinä se olet ahkera tuunaaja.

    SvaraRadera
  12. Vilken förvandling. Med färg kan mycket räddas./Maria

    SvaraRadera
  13. Oj, oj, oj, så fint! Vilket fynd!

    SvaraRadera