15 december 2013

Julmarknaden i bilder

Lite stämningar från i går. Vi hade så roligt och knäckebrödet tog slut också i år! Tänk att vädret passade perfekt- det var några minusgrader och blåste inte. Gränderna hölls torra. Tyvärr ingen snö- men med tanke på att det varit full storm dagen före och att det var blött och grått följande dag så får man vara nöjd.

                                  Härligt när man vågar bjuda på sig själv! Vackra Ninette.


                                        En riktig gammeldags bock hälsade på Ninette


Lite suddiga damer-  Ninette och jag



                                                           ..och så min älskling och jag



Nintte och en del av familjen

Vill du se mer bilder ska du kika in hos Ninette, (kilck) som verkligen hade klätt sig alldeles underbart. Som något ur en Charles Dickens saga!  Hon lyckade få lite kluriga bilder på gubben och mig också tihi. Själv glömde jag nästan bort att fotografera. Ovanligt!






Eilisen tunnelmia. fantastinen päivä- näkkärit loppuivat tänäkin vuonna! Huippu ilmat jos ajattelee että edellisenä päivänä oli myrskyä ja tänään oli märkää. Muutama miinusaste piti kujat kuivina mutta olisihan ollut kiva jos olisi ollut vähän lunta.. 
Ninettellä oli ihanat vaattee.- ihan kuin Charles Dickensin sadusta!  Hän hiipi siellä markkina-alueella kameransa kanssa ja sai meistäkin aika hauskoja kuvia. Käy kurkkaamassa Ninetten sivuilla! Hihi
 Itse melkein unohdin valokuvata. Harvinaista! 

7 kommentarer:

  1. Charles Dickens tänkte jag också direkt!
    Jättehärliga bilder! Och din "header" med maken och hunden är bara för underbar.
    Passar på att önska dig och de dina en riktigt god jul!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Du har så fin julstämning i bloggen. brukar kika in här.
    passa på att delta i min tävling om en mössa ;)
    https://www.facebook.com/bodenELSISpuoti
    www.elsis.fi

    SvaraRadera
  3. Hvor er I søde, dejligt at se at I er glade for hinaden.
    Marie fra Danmark

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga marknadsbilder och jag tänker också på Charles Dickens!
    Ni är så fina, maken och du!

    Kramar
    Lisa

    SvaraRadera
  5. Så fina ni är! Och som vanligt härliga bilder. Det gör inget att det inte var nån snö, julstämningen fullkomligt sprudlar ändå på bilderna.
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  6. Det var så kul - hoppas verkligen det blir en tradition, för det gör marknaden tusen gånger roligare när ni är med! :) Superfina bilder som vanligt, du får mej alltid att se jättesnygg ut, och inte alls som jag känner mej i verkligheten!

    SvaraRadera
  7. Oj vilka fina bilder - igen!! Det syns att ni hade en riktigt riktigt trevlig marknadsdag! Kram,C

    SvaraRadera