21 april 2013

Fotokurs för inredningsbloggare

Trött och lycklig efter en lång dag. Idag har jag lärt ut systemkamerans grundläggande funktioner varvat med goda råd kring bloggbilder och jag är rätt så mör i bollen. Men jag är lycklig ska ni veta, för det är fantastiskt att se upptäckarglädjen hos den som för första gången kör med helt manuella inställningar! Jag gläds för varje a-haa upplevelse! Kursplats var inredningsbutiken Adalmiinan Helmi i Pemar- bästa miljön alltså!!

Dålig instagrambild men jag bjuder på bättre material imorgon!





Olen väsynyt ja onnellinen ihanan antoisan päivän jälkeen. Olen tänään opettanut kahdeksalle innokkaalle kurssilaiselle järkkärin perustoimintoja ja onnistuneiden blogikuvien saloja. Iloitsen jokaisesta edistysaskeleesta ja tunne on mahtava kun kurssilaiselle aukeaa valokuvauksen salat ja miten se kuva tehdään manuaalisäädöillä ihan itse!
 Kurssi pidettiin Paimiossa, Adalmiinan Helmessä ja täytyy sanoa että oli inspiroiva miljöö!!
Surkea instagramkuva mutta huomenna tulee lisää kurssimatskua!


5 kommentarer:

  1. Lämmin kiitos aivan mahtavasta päivästä ja tosi hyvästä opetuksesta!

    Ilta on mennyt kuvatessa ja kuvien muokkauksessa. Mistä vain saisi tunteja lisää päivään?

    Terv, Hanna

    SvaraRadera
  2. Voi mikä miljöö kurssille! Valokuvauskurssit on kyllä hyödyllisiä, ite olin marraskuussa Kristan järjestämällä kurssilla Helsingissä ja siitä sain kyllä irti tosi paljon :)

    SvaraRadera
  3. Vet ju hur intressant det är..och att få gå på kursen i Adalmiinan Helmi är ändå något över det vanliga :-)

    SvaraRadera
  4. Det var så lyckat! Och tack så väldigt för din kommentar om min bild, blev alldeles varm och glad inombords då jag läste den! Klockan två på natten då jag inte fick sova.. ( jag vet, dålig vana att kolla telefonen då..) nu väntar jag bara på att minstingen ska krya på sig så att jag kan göra någonting här hemma.. Så jag kan fota sen :-)

    SvaraRadera
  5. den där kursen skulle jag verkligen behöva gå... det där med inställningarna... har gått en kurs för massor av år sen, och den kunskapen är typ nergrävd... Synd det är så långt...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera