23 februari 2013

Fotokurs

Under två februarilördagar har jag haft kamera-/ fotokurs för två privatelever. Vi har gått igenom systemkamerans funktioner, bildspråk och komposition och det har varit jättekul. Jag tror det är en bra grej det där med att vara två elever på samma gång- man får individuell handledning men ändå har man en trygg kompis brevid så stämningen är avslappnad. Dessutom är det till nytta vid de praktiska porträttövningarna då jag genast kan kika över axeln på resultatet.
Mera bilder imorgon, men nu vill jag spendera kvällen med familjen. :)

                                                                 (mobilbild)



Kahtena lauantaipäivänä olen pitänyt yksityistunteja kahdelle yksityisoppilaalle. Tuntuu siltä että kahden oppilaan kanssa homma sujuu  paremmin- molemmat saavat yksilöllistä ohjausta mutta  tuttu ja turvallinen ystävä löytyy vierestä jolloin ilmapiiri on rennompi. Sitäpaitsi näen potrettiharjoitusten tulokset heti, kurkkaan vain valokuvaajan olan yli.
Lisää kuvia huomenna, nyt aion viettää iltaa perheen kanssa!

4 kommentarer:

  1. En sån skulle jag också behöva/vilja gå...
    har gått fotokurser tidigare bl a en Nikon-kurs men icke man minns nåt... det där med RAW skippar man för att det blir så besvärligt när man inte riktigt kan...detta är ännu en gång jag beklagar att du bor så långt bort...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  2. så roligt att få hålla i en fotokurs.
    Ha en fin kväll.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  3. Yksityiskurssi on ihan varmasti tehokasta!

    SvaraRadera
  4. Minuakin kiinnostaisi tuollainen yksityiskurssi, olen niin huono lähtemään minnekkään kansalaisopistonkursseille ja aikataulunikin on hieman haasteellinen.

    SvaraRadera