8 augusti 2012

Skratt är den bästa medicinen


När jag äntligen har börjat känna mig bättre gick jag och skaffade mig migrän, på grund av mina nya progressiva glasögon. (inte lätt för ögonen att vänja sig) Tack och lov har jag medicin som bromsar upp migrän, men jag får alltid gå en hel dag med en obehaglig och  luddig mycket ofokuserad känsla i huvudet.

Då dagen ändå var förstörd åtminstone när det kommer till arbete, och speciellt skärmarbete, nappade jag bonusdottern med mig till byn för en glass, lite handlande och lite fotografering. Mina fotostudier börjar snart igen och jag ligger lite efter med läxorna... (ajbaja)



Nå, det blev några bilder vid stranden, med varierande redigering. Det blev många skratt och det var bra det för skratt dämpar smärta! :)



Kun vihdoin aloin tuntemaan itseni taas ihmiseksi, menin ja hankin itselleni mojovan migreenin (ostin uudet rajattomat rillit ja niiden totutteluun menee oma aikansa) Onneksi minulla on migreeniin sopivaa lääkettä mutta työn puolesta päivä oli kyllä piloilla.

Otinkin sitten bonustyttäreni mukaan kylälle, jätskille ja ostoksille ja lopuksi napattiin vielä muutama kuva. Ihan kiva päivä, vaikka pää on vielä ihan pehmeä ja on sellainen höntti olo eikä pysty oikein mihinkään keskittymään kunnolla. Meillä oli kyllä tosi hauskaa ja naurettiin niin että kuvat tärähtivät. Nauru on muuten maailman parasta kipulääkettä! Että kyllä tämä vielä tästä.

10 kommentarer:

  1. Skratt är alltid bra :-)
    Hoppas du slipper krämpor nu en tid framöver..
    Lotta

    SvaraRadera
  2. Så tråkigt med din migrän! Själv borde jag också börja tänka på progressiva glasögon men nu vet jag inte om jag vågar!! ;)
    Gillar jättemycket dina bilder härunder! Visst är det så att gamla saker oftast är finast! Men dina bilder är alltid fina!
    Kram Sabina

    SvaraRadera
  3. Vilken glädje fotot förmedlar! :)

    SvaraRadera
  4. Nej usch vilken otur du verkar ha!! Men sant som sagt - skratt är den bästa medicinen och verkar som du haft en hellyckad dag ändå! Krya nu på dig! Styrkekram!

    SvaraRadera
  5. Ja det där med glasögon är alltid svårt. Köpte två likadana, skulle dom vara i alla fall, men de är så olika så jag blir yr om jag byter...
    Skratt är nåt vi behöver mer av, tycker jag.
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  6. Hua-då! Migrän är det värsta som finns, säger jag som lidit av det från och till sen jag var 4år. Men att få migrän av progressiva brillor känns inte rättvist. Har du kollat att de sitter som de ska?! I annat fall är du bara extra känslig?!

    Många många varma krya-kramar från en glasögonförsäljare :)

    SvaraRadera
  7. Håller helt med skratt är den bästa medicinen!
    Det förlänger livet och gör vardagen mycket lättare...
    EN fin dag till dig, MALIN

    SvaraRadera
  8. Vilken härlig bild och man förstår att det blev många skratt!
    Oj, så trist med migrän! Inte lätt detta med progressiva glasögon när man är ovan.
    Hoppas att du vänjer dej så att migränen försvinner!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  9. Oj vad glad och söt hon är...

    Jag försökte mej på att fota så där "proffsigt" mitt barnbarn i helgen..
    ojoj det var inte lätt det :)

    Ha det så bra och hoppas det ordnar sej med glasögonen.
    monica

    SvaraRadera