9 maj 2012

Byfånen i farten

Häromdagen skjutsade jag sonen till den tidiga morgonbussen. Jag brukar inte bry mig om att klä om- drar bara gummistövlar på fötterna, långa vinterjackan ovanpå pyjamasen och så iväg. Så brukar jag bara hoppas på att inte få motorstopp eller bli stoppad av polisen, där jag kör i mina pyjamasbrallor.

Nu var det så vackert att jag bara rusade in efter kamerorna när jag slängt honom till bussen och tog mig iväg till de vackra vyerna. Där stod jag sen vid vägrenen och fotade när morgontrafiken började susa förbi. Grannen trodde jag hade problem med bilen, och stoppade för att erbjuda hjälp. Där stod jag med två kameror runt halsen i mitt morgonrufsiga hår, med mina grannröda pyjamasbyxor (med vita westisar på) och bara log- nej nej, jag är bara ute och fotar- men tack i alla fall!!
Om nu nån fick sig ett gott skratt den morgonen så bjussar jag på det, för det var värt det!!



Voi olla että minulla on jo kylähullun maine..
Toissa aamuna ajoin pojan saaristotielle koulubussia odotelemaan. En viitsinyt pukea itseäni sen kummemin- vedin vain pitkän toppatakin pyjaman päälle ja kumpparit jalkaan. Kun tulin taas koti-ovelle nappasin vain kameran ja lähdin taas matkaan sillä ulkona oli todella kaunista.
Siellä sitten tienvarressa kuvasin kun alkoi olla jo vähän aamuliikennettä. Olin varmasti aika hassu näky siellä punaisissa pyjamahousuissani (joissa valkoisia westie-koiria) talvikumppareissa ja tukka putkella. :)
Naapurikin pysähtyi kysymään onko auton kanssa ongelmia mutta nauroin vain että olen kuvaamassa... Kaulassa roikkui peräti kaksi kameraa, onneksi.
 No, oli sen arvoista sillä se oli todellakin kaunis aamu, ja tässä muutama kuva..

10 kommentarer:

  1. Todellakin, kaiken vaivan arvoista. Upeita kuvia!

    SvaraRadera
  2. Haha, ja du byfånen, det var vackra bilder det! :)

    SvaraRadera
  3. Hihi, roligt! Jag känner definitivt igen mig, både i pyjamasbyxorna och i allehanda märkliga fotopositioner. Vad gör man inte för den perfekta bilden?

    Må så gott!

    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  4. Ja det var det verkligen värt. Underbara bilder,
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  5. Haha, där ser man: man ska aldrig lämna huset utan kamera! :)
    Tack för din kommentar inne hos mig, den hjälper nog :)

    Malin

    PS: den där redigeringskursen jag tipsade om, som du kunde ordna liksom lite hitåt i trakterna, väntar jag på ännu ;)

    SvaraRadera
  6. varje by ska ju ha en byfåne, so why not. :)
    fina bilder bidde det!

    SvaraRadera
  7. Ja, naturen är så otroligt vacker!
    Det där med pyjamasbyxor känner jag igen, morgonrundan med hunden t.ex...

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  8. No, täällä toinen kylähullu ilmoittautuu :)
    Just aamulla vein vanhimman pohan bussille yöpuvun housuissa ja kumppareissa sekä toppatakkissa. Kyllä joskus mietin, että apua jos ajaisi kolarin, niin useinkin on omituinen asukokonaisuus ajajalla...

    SvaraRadera
  9. OJ vilka bilder!! Verkligen vackra! Helt klart värt att bli lite extra påtittad. Kram davina

    SvaraRadera
  10. Ja, det var det värt. Underbara bilder. Du har verkligen fångat det vackra i bilderna.
    Kramar.

    SvaraRadera