11 april 2012

Släng ut surpuppan!!

Det finns morgnar när man vaknar och känner sig ovän med sig själv. Känner du också så ibland? Man har huvudvärk och kroppen känns som om den vore någon annas. Håret är inte vad man skulle vilja att det skulle vara, och frukosten smakar trä. Då sitter man där, med sitt kaffe, och försöker försona sig med sig själv.
Ibland går det bra, ibland är det trögt som att ro i tjära, men summa summarum kan man konstatera att vad som än kommer under dagen så kan det knappast bli värre.

Jag fokuserar mig istället på att tänka fram en bättre dag. Idag är en BRA dag, och jag upprepar det för mig själv som ett mantra och ansträngermig för att le. För även ett konstgjort leennde kan av hjärnan tolkas som äkta. Det är vetenskapligt bevisat! Så ja, idag är en bra dag. Så det så! Come on , nu går det bara uppåt!! Jag ska bara slänga ut surpuppan först!


Heräsin aamulla, enkä ollut ihan sinut itseni kanssa. Päätä särki, hiukset olivat jotain ihan muuta kuin olisin toivonut, ja koko kroppa tuntui vieraalta. Turvonneenna ja päänsärkyisenä siinä sitten istuin ja yritin nauttia kahvistani joka maistui puulle. Yritin ystävystyä itseni kanssa.

No, tästä on tie vain ylöspäin, ja hoen itselleni samaa mantraa koko aamupäivän: Tämä on hieno päivä! Ihan varmasti on! Ja aivot tulkitsee tekeohymynkin oikeaksi joten nyt suupielet ylös!! Tämä on HIENO päivä- onhan se!! Ja tuleehan siitä kiva- aivan varmasti. Kunhan saan tän känkkäränkän ensin häädettyä..

5 kommentarer:

  1. Positivt tänkande kan förflytta berg! Ha en bra dag, med ett leende på läpparna!
    EIja

    SvaraRadera
  2. kuulostaapa jotenkin niin tutulle :))
    känkkiksen häivytystä täälläkin harvase viikko yritetään..
    onnea sinulle <3

    SvaraRadera
  3. Känner sååå igen mig..klockan är halv två och jag har just stigit up...helst sku jag gå tillbaka i säng..men försöker också intala mig själv att jag är pigg som en lärka. Du har så rätt det kan bara gå uppår. Kram

    SvaraRadera
  4. Ta det försiktigt! Det kan vara så att du jobbat för mycket...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  5. Hälsningar från Casa de Sabina :) Det var ett tag sedan men nu ska jag försöka mig på några enstaka blogginlägg igen.

    Haha, vad roligt det var att läsa det du skrivit. Jag blev på riktigt gott humör! Och mycket har hänt här på din blogg sedan senast. Såå mycket fint, nu ska jag bläddra tillbaka, sätta mig ner och njuta och läsa dina fina inlägg.
    Ha det gott!
    Kram Sabina

    SvaraRadera