19 december 2011

Julblommor och glada nyheter

Jag som tidigare inte brytt mig så mycket om julblommor, har nu plötsligt både hyacinter och Amaryllis! Den sistnämde kom mannen hem med i lördags- en trevlig överraskning.

Och så har jag lite tervliga nyheter att berätta (har totalt glömt bort det ) -Jag har börjat studera igen! Denna gång är det kvällstsudier som gäller, men näsan är riktad mot en yrkesexamen i fotografering. Härligt att få ännu mer kunskap än det jag fick på grundlinjen ifjol. Både i bildredigering, miljöfoto, studioarbete och i marknadsföring. Och tänk att en dag få kalla sig Yrkesfotograf sådär riktigt på riktigt! Kanske jag sen vågar mig på det där med bröllopsfotografering...
Ha det gott i veckan! Sista dagarna att njuta nu- sen är förtrollningen över!
Minähän en ole joulukukista aikaisemmin välittänyt, mutta nyt talostamme löytyy sekä hyasinttia että Amaryllistä. (viimeksi mainittu on miehen tuoma- kiva yllätys!)
Olen muuten täysin unohtanut mainita että minulla on mukavia uutisia! Olen taas alkanut opiskelemaan. Tällä kertaa iltaisin, aikuiskoulutuskeskuksessa, jossa havittelen Valokuvaajan Ammattitutkintoa! Ihana oppia lisää kuvankäsittelyä, studiovalokuvausta , miljöötyöskentelyä sekä markkinointia.Onneksi kävin tuon valokuvauksen perusopintolinjan viime vuonna niin kaikki ei olekaan ihan uutta. Jospa jonain päivänä uskaltaisin testata hääkuvaustakin? Se on haaveena mutta en ole koskaan uskaltanut...

20 kommentarer:

  1. Så fint du fotat amaryllisen.
    Grattis till dina fortsatta studier!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  2. Det är alltid bra att förkovra sig. Ju mer man har på fötterna i utbildning, desto mer vågar man ta ut svängarna sen. Det blir så spännande att följa din väg till proffs (dina bilder är redan så bra, så...)
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  3. Vackra bilder redan nu!!!
    Så roligt att du fortsätter - det är alltid bra ha ha lite mera "på fötterna"!
    Så duktig och ambitiös du är! Spännande att få följa dej lite på vägen!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  4. PS detsamma till dig..ha det gott :-)

    SvaraRadera
  5. Vart försvann mitt första inlägg..det var före PS....och vad jag sa var att vita amaryllisar är sååå vackra :-)

    SvaraRadera
  6. Kauniit kuvat...amaryllis on kaunis joulukukka...pidän siitä...☺

    Onnea opiskeluun!

    SvaraRadera
  7. Jag är nog säker på att du skulle klara av bröllopsfotografering redan nu, men kul med mer utbildning är det alltid tycker jag! Grattis till blomman och studierna och allt! :)

    SvaraRadera
  8. Härlig amaryllis, gillar dom vita. Att studera är väl lite som att sätta pengar på banken, bra att ta till:)

    SvaraRadera
  9. amaryllisar är så fina! tyvärr vet jag inte var jag skulle placera en, så jag går beundra dem på avstånd hos er andra...
    kram

    SvaraRadera
  10. Lycka till med nya studier, alltid bra med mer kunskap, framför allt det tekniska!
    Men du har det redan i dig, det konstnärliga ögat, så är det bara! :o)
    GOD JUL kära Kamomilla!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  11. Visst är det vackert med just vita amaryllis! Jag brukar blanda äkta och oäkta, de oäkta kan jag ju inte ta död på...
    Grattis till din fortsatta utbildning! Något jag drömmer om också men inser att tiden inte räcker till...
    Må så gott!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  12. Eikun voimia opiskeluun! Onko opinnot joka päivä, vai muutamana iltana viikossa?

    Näyttävä amaryllis.

    SvaraRadera
  13. Vit amaryllis är just nu min favorit!!

    SvaraRadera
  14. Oj, hjälp så vackra bilder!!! Jag blir mållös! WOW!

    Önskar dig en fin julvecka!
    -mona-

    SvaraRadera
  15. Åå nämen så skoj!
    Då får man gratulera tilla tt du kommit in.
    så vacker amaryllisen är...eller det är de ju alltid...men vilket vackert foto!!!
    kram och ha en riktigt god jul!
    Katarina
    sally skickar en nospuss

    SvaraRadera
  16. Åå så roligt! Tror du kommer klara dig fint på den utbildningen :) Ska bli kul att följa också.
    God jul till dig kära Kamomilla!
    Och tack för tipset på fotot. Ska försöka dra fram stativet lite oftare :)
    Kram!

    SvaraRadera
  17. Alltid roligt att lära sej mer om det man brinner för :O)

    SvaraRadera
  18. En härlig bild på amaryllisen - de vita är så vackra!

    Kämpa på med dina fortsatta studier men njut av julen också!

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  19. Va spännande med fortsatta studier! Du har ju verkligen talang, roligt att du utvecklar den. Lycka till!

    SvaraRadera
  20. Grattis till studieplatsen!
    Hoppas du får en jättefin jul!

    SvaraRadera