6 juni 2011

Syjobb

Jag fick överta ett par stolar med söndrigt tyg. Först blev det tvätt (de hade stått på en vind) , sen klädde jag av tyget och sydde sitsar av gammalt jeanstyg. När jag väl kom till ryggstöden passade inte tygbitarna jag klippt och allt blev lite fel, så ännu är detta projekt bara halvvägs... Men kanske jag en vacker dag biter ihop igen och fortsätter?  Så vad lär vi oss av det? Att Kamomilla inte alls alltid är så himla flitig och genompysslig! ;)
 (Ja ni ser att jag satt ute på den än så länge opyntade terassen. Tallpollenet yr i luften så inredandet där får vänta än ett tag.)

Sain kaksi tuolia joita olisis tarkoitus kunnostaa. Sainkin jo istuimet ommeltua, mutta siihen se sitten jäi. Käytin vanhoja farkkuja sillä mikään ei ole niin vahvaa kuin farkkukangas! Selkänojapalat eivät onnistuneet ja minun into lopahti... Mutta kyllä minä taas joku päivä tartun haasteeseen!
Kamomilla

15 kommentarer:

  1. Nå det lyckas inte alltid så snabbt det man håller på med... men du lyckas nog säkert med detta projekt också!

    SvaraRadera
  2. Bra planerat är ju hälften gjort så det tar sej nog ännu:

    SvaraRadera
  3. Aaaah... ser verkligen lockade ut, att sitta och sy utomhus!
    Jag håller som bäst på och samlar på mig jeanstyger för kommande projekt, får se då sen vad det blir till.
    Smart att vänta ut det värsta pollendammet! Själv har jag plockat ut massor med möbler och grejs och sen - som vanligt - kommmer jag på att jo, golvet ska ju oljas in också! Så får jag lov att bära bort allt igen ;)

    Stolarna kommer med all säkerhet att bli supersnygga!!

    SvaraRadera
  4. Hej :)

    Ja du kära vän...vem har inte oavslutade eller snarare pågående projekt lite här och var?

    Kram och sov gott!

    Annakarin

    SvaraRadera
  5. Så läckra stolar och med jeanstyget blir det säkert ännu finare! Jo, jo, men så är det ibland, att man tappar sugen mitt i när det blir en liten motgång! Säkert kommer du igen en annan dag....!:)
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  6. Vilken total lycka det måste vara ändå att sitta ute i solen och sy! Ibland lyckas man ibland inte, bara ta nya tag!

    SvaraRadera
  7. Hoh, så det låter bekant!!!! Och helst går det till så, att just då man kommer till sista stygnet, märker man, att DET PASSAR INTE, BITARNA GÅR INTE IHOP!!!

    VARMA hälsningar!

    SvaraRadera
  8. No, aina vain kaikki ei suju heti.... mutta varmasti lopulta saat kauniit tuolit...:))
    Katsoin edellisen postauksesisikin ja vau mitä maisemia teidän suunnalta löytyy.. kyllä noissa maissemissa on upeaa lähteä aamulenkille.
    Mukavaa tiistait..:))
    Lämmöllä Jaana

    SvaraRadera
  9. Smart att vänta tills den värsta gula perioden är förbi. Snart tar du säkert itu med projektet igen...tror jag ;)

    SvaraRadera
  10. Lätt hänt! Jag sydde en kjol igår och när den skulle provas för att sy fast linningen drog jag upp dragkedjan och glömde att den inte var fäst i överkant. Detta innebar att jag drog den lilla dragkedjeflärpen rakt upp och fick den i näven, typiskt! Bara att sprätta bort dragkedjan för att sätta dit en ny. Lycka till! Marie

    SvaraRadera
  11. Har nu äntligen slagit mig ner framför datorn med en mugg kaffe för att besöka din blogg. Har varit dåligt med det den sista tiden. Njutit av alla fina bilder mm. Vad som hänt den sista tiden är kul att läsa. Kramar från Maria

    SvaraRadera
  12. Om tyget blev felklippt eller inte räckte till ryggarna så ta ett grovt linnetyg som ett stort ryggstycke och så sy på resterande jeanstyg på det. Kan bli snyggt. En idé från en möbeltapetsör.

    SvaraRadera
  13. Tyget krymte nog i solen där du satt ;) Inte kan det bli fel, när du gör något det kan jag inte tro. KRam

    SvaraRadera
  14. Noita farkkutuoleja näkynykki paljon ulkolaisissa lehissä :)

    SvaraRadera