5 april 2011

Mera stilleben


Lite mer stilleben. Med den samma bilden men i färg. Någon frågade- men jag ids inte gå in i detalj på det där med de svartvita bilderna, det blir bara svårt att förklara.Men jag kan ju säga att fotar i RAW format och använder Photoshop och Lightroom när jag redigerar bilder. För en del är det självklart och för andra rena hebreiskan. Jag konverterar till svartvitt och ställer in de olika nyanserna så det känns rätt, mer specifikt än så kan jag inte svara.
Kamomilla

Samaa teemaa taas. Joku kysyi mustavalkokuvasta ja tekniikasta mutta en viitsi yksitysikohtiin tarttua. On niin vaikea selittää..Sen verran voin sanoa että kuvaan RAW-kuvia joita käsittelen Photoshopissa tai Lightroom-kuvankäsittelyohjelmassa. Joillekin se on itsestäänselvää-toislle pelkkää hepreaa. ;)
Kamomilla

9 kommentarer:

  1. Vilka bilder! Nu blev jag sugen på kvällsfika, te och äggmacka, mums!
    Eija

    SvaraRadera
  2. Mahtavia kuvia ! Hipelöitävän näköstä vanhaa puuta:)

    SvaraRadera
  3. Tänk vad bilderna är olika när det är färg med. Härliga bilder:)

    SvaraRadera
  4. Visst är det kul med bilder och ställa in gråbalans till neutral eller stick. Det är vad jag utbildade mig till och jobbade med i många år och dina bilder är perfekta för min smak. Kram

    SvaraRadera
  5. Ååh, va du ha tagi fina bilder. fantastiska!
    Blev så sugen på brödet du har i skålen, doppa det i lite olivolja och njuta... :)

    SvaraRadera
  6. Jag fortsätter att njuta utav dina vackra bilder, kramen

    SvaraRadera
  7. Aaaaahh... så underbara bilder!!
    Kan riktigt se dom i ett vackert reportage i nån tidning :)

    SvaraRadera