3 oktober 2010

Marknadsdag

I lördags besökte jag Mickelsmarknaden i Korpo. Jag ville främst kika in hos Terhi med butiken Amalias hem (klicka)
...och träffa vännen G som också sålde på marknaden (hon får ett eget inlägg efter detta) :)
Marknaden ägde rum i det gamla fina Stabshuset och i källargången möttes man av detta fina arrangemang...och i Terhis butik fanns det underbara saker att sukta efter...


Dessa vackra färgnyanser och underbara stilleben...Underbara höstfärger och härliga material. *suck*. Terhi har en enastående förmåga att lägga upp allt så vackert också, man bara går och pillar och petar och suckar...
Här har vi vackra butiksägarinnan själv. Det strålar om henne! Men det gör det ju kring människor som får göra det som står deras hjärta närmast. Man ser att hon trivs med det hon gör!Tack - jag kommer åter!!
Och i nästa inlägg visar jag vad "made by G" sålde på marknaden. :)

Kamomilla


Mikkelinmarkkinat Korppoossa. Tässä tunnelmia Terhin kaupasta. Todella kaunista, paljon ihania aarteita ja kaikki niin kauniisti laitettu esille. Syksyn värejä ja ihania maanläheisiä materiaaleja.
Terhi nauttii työstään ja se näkyy! Ihana postiivinen tunnelma kaupassa. Seuraavassa postauksessa näytän ystäväni "made by G:n"
käsitöitä!
Kamomilla

9 kommentarer:

  1. Oh vad mycket fint att titta på. Där i västra delen av vårt land tycks det finnas mängder med fina små butiker... Måste väl passa på nåt tag att göra en sväng ditåt - kanske samtidigt som jag hämtar hem dottern från Kimito-skolan.)
    Ha en fin vecka,
    LOtta

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder från ljuvliga platser, tack för att vi får ta del av dom:)

    SvaraRadera
  3. Godmorgon frun!

    Det ser ut att ha varit en alldeles perfekt marknad...där hade jag gärna snurrat ett par timmar...

    Oj, nu får jag hjälp av en liten kille som också vill skriva!

    Ses,

    Anna

    SvaraRadera
  4. Där var mycket fina saker att "sucka" efter. Väntar på mera bilder och varor att "sucka" efter:-) Tur att Korpo ligger så långt borta att jag inte når dit i första vändan. Men å så vackert det såg ut!

    Kramilis!

    SvaraRadera
  5. Mycket fint att frossa i!
    Hoppas du blev nöjd med reportaget från ditt hem publicerat på min blogg!?
    Kram Tina

    SvaraRadera
  6. Den marknaden skulle man allt ha varit på...finländare kan de också!

    SvaraRadera
  7. Oj vad mycket fint och fina bilder
    Ha en bra vecka

    SvaraRadera
  8. Så mycket fint!! Där fanns många vill ha saker.. =)
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  9. Vad mycket fina saker! Hagalen är bara förnamnet när jag ser alla vackra saker.

    SvaraRadera