15 augusti 2010

För femtioelfte gången...

...har jag möblerat om i övrevåningen. Jag undrar varför det blir så? Kanske för att vi egentligen inte så aktivt använder utrymmet och då är det lätt att böka om där.
Nu ville jag ha soffan i under snedtaket. Den har stått precis mitt i allrummet förut, så man har fått snirkla i slalom för att komma till badrummet. Nu är det bättre. Tror jag...
Bonusdotterns säng står ofta tom, hon brukar för det mesta sova i gästrummet, så nu blev den gamla järnsängen en dagbädd, precis som vi har på glasverandan.
Jag borde köpa ett fårskinn till för det här brukar bo på dagbädden i glasverandan. Men tills hösten slår till med full styrka så får det ligga här. Tillsammans med två jättekuddar i bolstertyg.
Den gamla avbarrade julkransen från kontoret fick flytta hit tillsammans med två av våra gamla köksstolar.Sänghimmeln är loppisfyndad, så särskilt dyrbar förvandling blev det inte. Allt annat fanns ju redan här. Jag ser att jag tar in lite färg nu, det känns som att det behövs nu. Lite färgförvandling kommer till på glasverandan också, men mer om det senare.
Kamomilla

En enää tiedä miten monta kertaa tuo meidän yläkerta on sisustettu uuteen uskoon, mutta nyt sain jälleen innokkaan puuskan ja tein vähän muutoksia. Divaanisohva sai siirtyä vinokaton alle ja yhtäkkiä lattiatilaa oli yllättävän paljon. Vanhasta rautasängystä tuli päiväpeti. (meillä on samanlainen lasikuistilla) Hyttysverkko on kirppislöytö, joten halvaksi tuli tämäkin muutos- kaikki muuhan löytyi kodista jo ennestään. Huomaan että väriä hiipii nyt sisutukseen ja ihan se mukavalta tuntuu. Lasikuistillekin on luvassa muutoksia mutta niistä en kerro juuri nyt. :) Kamomilla

23 kommentarer:

  1. Det är så mysigt med fårskinn. Och bolstervar. Mysfaktorn blir hög i det rummet. Jättefint!

    SvaraRadera
  2. Mmmm såå fint du gjort Kamomilla lilla.....Jasså du tycker jag ska lägga på lite frukt i stället för kaor...ingen dum ide´:)...då lär ja bli smalare ivartfall...hihi..ha de..kram..Pia

    SvaraRadera
  3. Snyggt! Gillar det där med dagbädd men har ännu inget rum eller veranda där det skulle sitta med en sån ;( Snygga dynor och mysigt i sin helhet!

    SvaraRadera
  4. Så himla gemytligt, vackert , personligt och hemtrevligt! Ser fram emot bilder fr verandan!! mari.

    SvaraRadera
  5. muutokset on aina mukavia.vaikkapa sitten vain vanhoja jo olemassa olevia huonekaluja siirtämällä.

    Ihana on:)

    SvaraRadera
  6. Tunnelmallista ja viihtyisä

    SvaraRadera
  7. Fårskinn de e grejer! varmt på vintern å svalkar på sommarn. Många tror man e helknäpp då jag alltid har fårskinn i barnvagnen, heta sommardagar svalkar d så skönt:)

    Roligt att möbla:) skåpet du har där i bakgrunden ser ut som ett skåp som sku passa mig! härligt:)

    SvaraRadera
  8. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  9. Storgillar!! Skåpet med så många luckor skulle jag gärna ha.
    Ja, jag möblerar också ofta om i allrummet på övervåningen, det som jag kallar för "mitt rum" :) Nu har jag ett nygammalt bord på G, ska bara få det hämtat först.
    Tror minsann jag ska svänga ut min järnsäng så där också ;)
    Tack för inspirationen!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  10. Det ser riktigt skönt och inbjudande ut!
    Så härligt med både fårskinn och fina bolsterkuddar!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  11. Det blev verkligen fint
    Jag skulle gärna vilja ha en dagbädd i vårat uterum,men det är dåkigt med plats,ännu har jag inte hittat nån lösning,får nog sätta upp en hängmatta i taket
    H en bra vecka

    SvaraRadera
  12. Kjempefint - skjønner at saueskinn må skaffes før høstmørket kommer.
    Det er deilig å ommøblere og endre på et rom - særlig hvis man blir fornøyd med resultatet!
    ed ønsker om en deilig uke!
    ♥Jannicke

    SvaraRadera
  13. Oj så fina kuddar! Borde nog fixa sådana jag också av det blårandiga bolstertyget jag har nånstans... :O) En sänghimmel fyndade jag också på loppis nyligen som nu hänger i yngre dotterns rum, men det är lite bökigt då hon har sängen under snedtaket, fast hon gillar det skarpt :O)

    SvaraRadera
  14. Mutkien kautta löysin ihastuttavaan blogiisi. Upeita oivalluksia, tuunailuja ja itse tehtyjä juttuja!!
    Klikkaan itseni lukijaksi ja jään ehdottomasti seurailemaan :) aNNa Saltunraitilta

    SvaraRadera
  15. Hienolta näyttää, kuten aina:). Itsekin huomaan hiljalleen haluavani väriä ympärille ja varsinkin mustaa pikku ripauksina, outoa:D

    SvaraRadera
  16. såååå mysigt! gillar råsponten på väggarna oxå! till det passar det med så mkt! Kram

    SvaraRadera
  17. näyttää ihanan kotoisalle ja kutsuvalle!tuo pieni kaapisto tuolla takana on hurmaava ja lampputuunaus on aika namu!:)

    SvaraRadera
  18. Verkligen en lyckad ommöblering, att havet ser ut som ärtsoppa är ju ingen hit, det var därför vi byggde en pool i vattenhålet så man kan fortsätta att doppa sig även om det är mitten utav juli, ha en fin vecka, kram

    SvaraRadera
  19. Så himla fint och mysigt det blev!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  20. Det är väll härligt att bara genom att möblera om så blir det som nytt. Visst välkomnar vi färger nu då sommaren verkar ge sig...för denna gång men hoppas den kommer tillbaka med några fler underbara dagar. Kram

    SvaraRadera
  21. Hej tjejen, läget?

    Oh så mysigt det är i det rummet. Gillar färgerna, jag tycker det är så underbart nu när det blir mer färger i bl.a tidningarna också =)

    En dagbädd vore inte helt fel. Kanske skulle man ha en så så man kan ta sig en tupplur dåodå =)

    vad kul med uteprojekten. Ser fram emot det färdiga sen och bli inspirerad, som man alltid blir när man kikar in här hos dig.

    ha det gott. Kram Pirre

    SvaraRadera