30 maj 2010

Sommarblommor på shoppingkassen

Sommarväskor kan man väl aldrig ha för många av? Frågar jag min man så flinar han bara, han tycker nog jag har allt för många...
Min ekologiska shoppingkasse hade fått en oljefläck på sig och kändes inte så fräsch mera fast jag hade tvättat den. Så jag tog en av mina dukar igen och gjorde lite trolleri. Jag sydde helt enkelt fast duken på väskan. Med små små stygn (jag älskar att sy för hand)
Inte var det mer kompicerat än så inte. :) Men man måste komma ihåg att tvätta väskan först, för de krymper rejält de här tygväskorna.
Söta sommarblommor på shoppingpåsen :)
Nu skiner solen igen, det ser ut att bli en bra dag!
Kamomilla
Ekokassin ruma öljyläiskä on nyt piilossa kukkaliinan alla. :) Jos haluat tuunata oman ekokassisi, muista pestä se ensin sillä se saattaa kutistua aika reippaastikin!
Kamomilla

17 kommentarer:

  1. Men ååååh, vilken ljuvlig sommarväska och vilket bra tips om man har gott om gamla vackra dukar!

    Ha en härlig mors-dag!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Fint! Har ett lite liknande projekt på gång själv. Tygpåsar är som gjorda för att pyssla på :)

    SvaraRadera
  3. Den blev ju hur söt som helst!
    Vilket fint tips också för nog har man en del "dassiga" tygväskor som sett sina bästa dagar- nu kan dom få ett nytt liv;)
    Ha en fin dag!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  4. Det blev en söt sommarväska :) Vad er sparrissoppa i förra inlägget såg god ut...och dukningen var så vacker den också. Receptet borde provas! Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  5. Vilken smart ide´
    Ha en bra vecka

    SvaraRadera
  6. va fiffig du är!!

    Det blev ju kanon bra!!

    kram Anna

    SvaraRadera
  7. Varför krångla till det! *ler*
    Du fick en sånn ljuvlig tyg kasse.
    Att sy för hand är avkopplande, finns bara en sak som jag inte tycker om med det, KNUT.

    Ha det gott! kram

    SvaraRadera
  8. vilken härlig sommarkasse:) och garanterat ingen annan har en likadan! skön vecka till dig!

    SvaraRadera
  9. Hallå där,
    Vilken fiffig lösning :))
    Som alltid när det gäller dig.
    Ha en toppen vecka.
    Kram, Nina

    SvaraRadera
  10. Hur fin som helst blev den ju!!!
    Måste härma någon gång.

    Maidi

    SvaraRadera
  11. Ytterliggare ett smart tips. Vad du är fiffig. Hoppas du fick en fin dag. Kram

    SvaraRadera
  12. Vad fint det blev! Vad du är påhittig :)

    Ha en underbar vecka!

    Kramkram/Sara

    SvaraRadera
  13. You are still amazing!!!

    I really enjoy your ideas.

    Warmest regards from Petra

    SvaraRadera