24 februari 2010

Blandat hos Kamomilla just nu..

Jag hade en gång en båt... *gnolar* Örtabåten är helt insnöad. bara en liiten bit av fören kan man få en skymt av.
Inte klokt vilken vinter vi har. I lördag ska det bli plusgrader bara för att bli kallt sen genast igen. jag står nog ut med snön, men den här bitande kölden är inte min grej...Inget pyssel har det blivit för min del, jag har nämligen drabbats av nackspärr...Det är inget vidare att vara så stel. Det var lite bättre efter natten men framåt kvällen blev jag så stel och krampig igen. Inga salvor eller kylbehandlingar verkar hjälpa heller. Suck. alla behandlingsförslag mottages men jag har redan testat värme och kyla och salvor utan resultat...
Jag får förgylla min vardag med att visa min nya tunika från Ellos.
Den där är ju Kamomillig! utbrast bonusdottern när hon såg den. :) Vackra mönster som jag gillar. Idag har jag träffat intressanta människor och tagit ett steg till i en för mig väldigt viktig riktning. Det är mycket givande att pröva sina vingar och utvecklas som människa. Men än är jag inte riktigt redo att dela mina tankar med er kära läsare. Jag vill låter det mogna ett tag till.
jag vill inte retas, jag är bara inte klar med mina tankar än.


Visst är våren snart här va? Jag är en vinterälskare, men när mars skymtar bakom hörnet vaknar en längtan också hos mig...

Kamomilla

33 kommentarer:

  1. När vintern är så här vacker som den är nu trots snömängden så njuter man bara, men visst känner man att våren är på g :-)
    Även jag har drabbats av stelhet och värk i axlar, nacke..har försökt med salvor, vetevärmare, massage..idag har det varit mycket bättre men fråga mig inte hur det har gått till...hoppas du blir bättre snarast!

    SvaraRadera
  2. Låter som du har något spännande igång...nu väcker du ju min nyfikenhet så klart, hoppas dagen din varit solig , här har vi haft flera plusgrader blå himmel och takdropp, gissa om livsandarna väcktes till liv igen....kramen

    SvaraRadera
  3. Man får förgylla dagarna med lite smått och gott. Fin tunika, roligt att köpa sig något nytt! Kram Marie..

    SvaraRadera
  4. Oj, lät riktigt spännande vad du än har på gång.
    Inget vidare med nackspärr.Vila, vila och åter vila...
    Ha d gott!
    T.Gredelin

    SvaraRadera
  5. Nu blev man ju nyfiken!
    Visst är vintern vacker men jag tycker nog att det får räcka nu..
    Hoppas ditt nackspärr går om snabbt!
    Kram, Lotta

    SvaraRadera
  6. Det är viktigt att sköta om sig. Några massage kanske - därefter jooga..

    SvaraRadera
  7. Fin tunika, som även skulle kunna bära min signatur om man kollar min etikett "outfit". Klart att du har många möjligheter som väntar på dig! ♥

    SvaraRadera
  8. Testa att gå till en kiropraktor. Snygg tunika!

    Catarina

    SvaraRadera
  9. Oj, oj, oj så mycket snö vi har överallt! Även därborta hos dej! Det är helt otroligt vilken vinter det är! Ja, kylan är nog värst. Man kan ju inte vara ute när det är så kallt!
    Jo, visst längtar man nu när vi snart går in i mars och att vi ännu inte haft ens en minsta lilla aning om nån vår! Det är en märlig känsla!
    Trist med nackspärr. Hoppas att den blir bättre - vetekudde? Har du provat det?

    Klokt av dej att hålla viktiga sakr för dej själv när det fortfarande ligger i sin linda!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  10. Så hon bär på en hemlighet, vad spännande. Jo, visst ser jag en liten ljusning, måndag snart och Dotra får nyckeln har så mycket att se framemot då. Att få göra om som jag vill, för som det ser ut nu med kartonger över allt så är det inget kul, bara blunda å gå förbi ; )Vilken fin tunika du hittat, ja nu vill jag med ha värme och sol, fåglar som kvittrar och en massa dofter. Kram

    SvaraRadera
  11. Ni har fått en ordentlig vinter som vi...snö snö och lite till snö
    men vi har inte haft kallare än -13 här ibland, tack o lov..:= Gillar inte heller frysa jämt..
    Nice tunika, passar nog dig bra!!
    Kramis! Annaleena
    från annaleenas hem

    SvaraRadera
  12. Ja, den VAR Kamomillig och mycket vacker den tunikan, vilken vinter, och vilken is på den lyktan, vågrätt is!? Snygg bild på tulpanerna i den vackra kannan, men, säga A och inte Ö, nu får du förklara dig... Mari.

    SvaraRadera
  13. Hej svejs,
    vilket härligt hem du har, kikade runt lite och blev sugen på den där limemaräng pajen, mums.
    Ha en härlig dag.
    // Camilla

    SvaraRadera
  14. Halloj där ..jag hoppas att nackspärren har släptt nu, jag kan inget annat än att råda dig att massage ska hjälpa..
    Men så roligt och spännande i ditt liv nu, något nytt, jag anar..kanske en egen liten firma..
    Ohh så spännande..
    Ha nu en toppen dag...här fryser vi..minus 30 visar termometern !!
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  15. Nu blir jag nyfiken :O) Det låter spännande! Inte kul med nackspärr... kanske det är kylan?? Hoppas det känns bättre idag! Så fin tulpanbukett.
    Kram Mia

    SvaraRadera
  16. Hoppas nacken har blivit bättre!! Tunikan är fin! jag skulle också vilja klä mig i fina tunikor men tycker på nåt vis attjag ser gravid ut...vilket inte är så skoj ;/
    Tulpanerna är fina i zinkkannan! Ha ett gott slut på vinterveckan! Kram

    SvaraRadera
  17. Hello ...

    your blog is so wunderfull!!

    Kram *Angela*

    SvaraRadera
  18. Så vackra vinterbilder, lustig form som isen tagit på lampan!:) Så vacker tunika du hittat! Låter spännande med det nya som du är lite hemlig om än! Hoppas du snart blir bättre i nacken! Kram :)

    SvaraRadera
  19. hoppas nackspärren ger med sig fort.
    tjusig kamomillatunika!

    SvaraRadera
  20. Den tunikan e då söt! Dina vingar kommer nog att bära långt ännu, bara vänta å se:) Hoppas spärren lossar snabbt. Här -1 å soligt med lite fågelsång:) De e våren som knackar på :D

    SvaraRadera
  21. Inte kul om nacken strejkar :( Trevlig istapp på lampan och tunikan är verkligen ursnygg!

    Kram

    SvaraRadera
  22. Härlig tunika! Faktiskt så skulle den passa bra in i min garderob också ;)

    Så jobbigt med nackspärr...
    För mig hjälper det alltid med medicinsk laserbehandling, men tyvärr hittar jag inte åtminstone på nätet nån som behandlar i dina hemtrakter...

    Så kul att du har nåt på gång! Spännande, hoppas du vill berätta senare.

    Kramkram!

    SvaraRadera
  23. Hej! Usch så tråkigt med nackspärr! Jag har själv haft det flera gånger och det är verkligen inget vidare.. min kompis som är sjukgymnast sade att man ska försöka att röra på nacken och slappna av.. värme är annars det enda som hjälper mig. LÅter spännande med dina planer! ;)
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  24. Kaunis tunika ja juuri sinun näköisesi vaate :)
    Kyllä se kevät sieltä on tulossa. Tänään oli kyllä niin ihana päivä ja aurinko oli sulattanut jopa lumen portailtamme!!

    SvaraRadera
  25. Vilken häftig "flygande form" isen hade format sig i på lyktan, kanon bild!!

    Kram Torparfrun

    SvaraRadera
  26. Det där ser ju inte klokt ut, istapparna på lampan? Vridna och i "fel" rikning, flygande som hår!
    Fantastiskt!

    Stackarn, med nackpärr. Det är för jävligt! Äter du magnesium? Inte hjälper för tillfället, men minä nackspärr kommer inte alls så ofta nu, när jag äter "Twinlabbs" magnesium (de sugs fullständigt upp i kroppen).
    Jassåå, då måste jag ta i tu med Ellos katalogen då. Såå snygg tunika!

    Hoppas det lättar för dig och det fortaste!!!
    Kram
    -Pia-

    SvaraRadera
  27. Hoppas att din nackspärr har gett med sig. Det låter spännande det som du har på gång. Det är alltid roligt att prova på något nytt och känna att man utvecklas. Önskar dig lycka till med "vad det nu är" :)

    SvaraRadera
  28. Vilken vacker tunika!
    Jag tror att den är lite "Kickilickig" också! ;o)
    Nackspärr är besvärligt, usch, bara att vänta ut den......tror jag.
    Ha det så bra!
    Kram

    SvaraRadera
  29. Usch, jag lider verkligen med din stelhet. Jag har en syster som alltid vart stel men har lärt sig leva med det:( Hon har börjat med magdans och säger att det gör under med hennes höfter och rygg. Desutom e det kul!! Har du någon uppvärmning du kör på morgonen då du går upp?? Jag har väldiga problem med min rygg och behöver ta hand om den morgon och kväl. Hoppas det blir bättre snart :)
    Kram, Nina

    SvaraRadera
  30. Vilken fin tunika! Ja nu vill vi ha vår...det droppar här från taken..... alltid ett första steg! Ha en fin helg Kram fr C

    SvaraRadera
  31. Åh, va spännande. Tog ju själv ett nytt kliv i somras när jag sade upp mig från en fast tjänst. Tyckte själv att jag var modig. Lycka till med vad det än må vara. Väntar nyfiket. Trevlig helg!/Eva-Mari

    SvaraRadera
  32. Hej goa du! Vilka fina foton du visar idag! Du är duktig med kameran. Svante är ju hur snygg som helst!
    Hoppas nackspärren släpper och att tankarna går i rätt riktning. Man lever bara en gång!
    Stor kram/Marie

    SvaraRadera