13 augusti 2009

Detaljer från gästrummet

Lite närbilder blir det nu. Och någon bild från hörnet jag hitills inte visat. Vassego!
Små sifferplattor har jag köpt till linneskåpet. Från en billighetsaffär som heter "Hong Kong". De är väl egentligen nyckelringar de här sötingarna.
Lite ditt och datt på hyllan ovanför sybordet.
Två gamla krokar invid dörröppningen, brevid den ena kabelrälsen. Den svarta korttavlan har jag visat tidigare. (Beskrivning hur man gör i ett tidigare inlägg.)
Oljekanna vid symaskinen. Köpt på loppis i somras. Trådställningen hör egentligen till Ikeas julserie ifjol. Den skulle man hänga julgranskulor på...
Oljemålningen jag ärvt. En nära släkting avbildad i ung ålder.
Och den härliga sänggaveln som jag inte kan se mig mätt på!
Gubbens gamla mopedregisterskylt på fönsterbrädet.Så hörnet till vänster om dörren när man stiger in. Där står slagbordet som snart testat på alla platser i hemmet.

En av mina rivjärnslampetter!Nu blir det helg igen! Kan inte fatta... Tänk att jag jobbat tre veckor redan!! Oj!! Och snart börjar alla vi julgalna bloggare räckna veckor till jul... Hehe. ;)

Bonustjejen får inviga gästrummet när hon bor hos oss denna helg. Hoppas hon trivs!

Ha det bäst! Kamomilla

26 kommentarer:

  1. Åå vad det är roligt att se kreativa människors resultat...JÄTTESNYGGT blev det! Ger dessutom inspiration:=)
    Kontorsstolen är super!!
    Å snart e de ju faktiskt JUL!!!
    Har lite sneglat i "jullådan" ren...
    Blåsiga kramar!

    SvaraRadera
  2. Ja där trivs man säkert!
    Trevlig helg till dig också!:)

    SvaraRadera
  3. Härligt med alla dina små fiffigheter!
    Ja, sänggaveln är ju såååå läcker!

    Alla de andra sakerna likaså!
    Suveränt, Kamomilla!!!!

    Klart hon kommer att trivas - kan man göra annat!
    Ha en härlig helg nu och njuuuut av allt vackert som du har!
    Kramar
    Lisa

    SvaraRadera
  4. Åååh, får jag komma och vara din gäst? *blink blink*
    Vet att jag skulle trivas!
    Märks verkligen att du haft kul medans du inrett rummet och du har sånt öga för detaljer.

    Ha en superskön helg!
    Kram Ann-Christine

    SvaraRadera
  5. Vilka inspirerande bilder, tack!

    Vad roligt att också andra har börjat tänka på jul.... Tänkte just ta fram julröd broderigarn och börja med julbroderier... Skämtar inte;)

    SvaraRadera
  6. Heeeej Kamomilla!
    Du har då verkligen känsla för vackra detaljer!
    Åhh, vad jag önskar att jag hade mer tid till "hemmapyssel". Jag hinner ju knappt städa, och maken verkar ha sommarstäduppehåll......lika långt som ordet!! :o( Grrr...
    Njut på i ditt vackra hem! :o)
    Kramar till dig!
    Kicki

    SvaraRadera
  7. Jag trivs redan bara av att se bilderna... Får jag flytta in i stället? ;)

    Alltså det har blivit jättefint i gästrummet *har läst ikapp* Tusan vad det måtte ryka om dina fingrar som de är kreativa ;) :)
    Trevlig helg till er oxo!

    SvaraRadera
  8. Slagbordet, har det inte kommit till sin rätt nu? Ser helt underbart ut. Sover säkert som en prinsessa där inne. =D

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  9. Så fina bilder du visar, finurligt med rivjärnet. Vem skulle inte bli glad att få vara i det rummet. Jul.....har inte det nyss varit? Kram

    SvaraRadera
  10. hej...skulle gärna bosätta mej i det gästrummet..sängen dörren skåpet..ja allt var bara så fint..:)..ha de bra..och ..du..jag har töst nästan inte skriva det..men ..jag har redan suttit och bläddrat i julböcker med tips för julen..är man riktigt klok eller är man helt ***..jaja men det slänger mot den där tiden iallafall ..snart..hehe..kram..Pia

    SvaraRadera
  11. SSåååå vackert hemdu har...gillar de sifferskyltarna sååå!!!!!!!

    ~~Trevlig Helg~~
    ♥Mamma Millan♥

    SvaraRadera
  12. Sååå fint som vanligt! Har dom sånt fint på hong kong nuförtiden! Kanske man borde ta en titt.. inte för att såna där små saker sitter kvar länge här hemma hos oss just nu..

    Kram,Lotta

    SvaraRadera
  13. Kaunis on vierashuone tosiaan! Tuolla todella viihtyy vaikka vain kyläilee, ihana! Tuo joulun odottelu taitaa olla enemmänkin kuin totta :D Taidan ensin vielä odotella syksyn kelejä jolloin saa pitää kaikkea neulottua ja pehmeätä ja lämmintä.

    SvaraRadera
  14. Jättejättefint är det hos er med alla finurigheter. Jag är rädd för mig själv. Igår skulle jag handla till balkongen och tänkte nej jag ska gå på loppis istället. .... Jag har redan målat en låda, som vi köpte på auktion. :-)

    SvaraRadera
  15. Ihastuttavaa ja niin sinun näköistäsi ja täynnä ideoitasi!!
    Jaana

    SvaraRadera
  16. Min första gången här, i ditt blog. Fantastiska bilder och saker. Jag kommer igen.

    SvaraRadera
  17. Vet du...jag är helt såld på ditt gästrum...är så impad utav den vackra sänggavel med gardinen...ska ju som sagt göra ett gästrum i den gamla gården och nu blir det dags att plocka fram de gamla järnsängarna som jag sparat, önskar skön helg, kram

    SvaraRadera
  18. Underbart! kan man bara säga. Härliga detaljer i helheten e super. Tror inte de finns nån som inte skulle trivas i de rummet.

    SvaraRadera
  19. Åh hon kommer nog att trivas! Det skulle jag göra iaf.
    Superfint!!! :)

    Kram
    /Helena

    SvaraRadera
  20. Ja, vem skulle inte trivas i det där rummet! :) Vad härlig rivjärnslampetten är. Ha ett fortsatt riktigt trevligt veckoslut!

    Ps. Har lite bilder in nu igen ;)

    SvaraRadera
  21. ja, som alltid, du e sååå duktig =) slagbordet kan jag ta när du har lessnat =)

    Ha en toppen lördagkväll och söndag.

    Kram Pirre

    SvaraRadera
  22. Hei pitkästä aikaa! On ollut kiireitä muuton kanssa ja blogit nyt vähän jääneet, ensi viikolla perjantaina pitäisi olla valmista... Tulipa siitä ihana vierashuone!!!On kyllä aivan Kamomillan näköinen :)

    SvaraRadera
  23. Vill bara säga att jag gillar Din sinnliga & sköna blogg och inte minst Ditt kreativa & coola skapande!

    Har Du lust att vara med och tävla på min blogg, så är Du välkommen. Jag lottar ut priser från Lisa & Smällkaramellen, som jag tror att Du kommer att gilla!!

    Trevligen från Agneta, mitt i den skånska Österlens-spenaten

    SvaraRadera
  24. Hej min favviskreatör! Ooo vad fint gästrummet blir, jag tror jag smäller av!!
    (PS jag har letat byxgalgar sedan du visade ditt fina foto, men jag har inte hittat några ännu... :-)
    Kram och trevlig söndag!

    SvaraRadera
  25. Nem men gud så mycket vackert!!! I ett och samma rum, jag dånar! Vilka fina små sifrror, arrangemnagte med fönstret och himmel vilken läcker sänggavel och tavla, ursnyggt! Mari.

    SvaraRadera