12 februari 2009

Lite mer före- och efter

Tusen tack för alla härliga kommentarer till förra inlägget!!! Visst var det skitjobbigt många gånger och på slutrakan hade vi nästan tappat hoppet. Det kändes som att leva i en mardröm där vi tillslut trodde att det egentligen aldrig skulle bli färdigt. Hur vi än jobbade flyttades mållinan framåt. Och att bo på 12 kvm sista halvåret var ingen höjdare. I oktober, just innan vi fick flytta in, var det inte särskilt roligt att besöka dasset i minusgrader i den tidiga morgontimmen...Fy vad kallt det var! Eller jobbigt på natten när du smög dit ut, bara för att märka att ficklampans batteri sakta dog ut medan du satt där i kolmörkret...Och en morgon på våren när jag skulle vara extra fin på jobbet så satt jag där på utedass i bara pyjamas, med rullar i håret och leriga gummistövlar på fötterna. Hur glamouröst var det? Men hur härligt som helst att skratta åt det senare!

Men nu till annat. När ni nu gillade våra före - och efterbilder så kommer det lite mera. Ursäkta bildkvaliteten. De är ju inte knäppta som bloggmaterial precis..Den gamla verandan/farstun var helt rutten och vi rev den. Då såg vi spår av en tidigare mindre veranda eller ett tak ovan dörren. Det syns i rödmyllefärgen, inte sant? Så huset har inte alltid haft brädfodring heller. Det här ville vi lämna synligt för alla som besöker huset. Någonstans ska det få synas vad det varit förr. Men ni ser inte den omålade listen va? (måste åtgärdas..)

Och ett foto från trappan, denna gång uppifrån:
Ungdomarnas tv-rum..

Det var allt för denna gång. Inga nya pyssel ännu, jag har ju varit sjukledig, men nu i helgen ska här dras igång med stor iver! Bara gubben hänger med på noterna... Lovar att ni får se sen!!

Glad vändag, ifall jag inget skriver före det! Tack till er, alla mina vänner som kikar in här. Ni gör bloggandet värt den tid jag lägger ner på alla inlägg och allt fotograferande.

Kram, Kamomilla

16 kommentarer:

  1. Före och efterbilder är just vad vi oxå älskar! Härligt att jämföra och se att det verkligen skett nån förändring av allt jobb man satt ner på det!

    SvaraRadera
  2. Så roligt att få se alla före- och efterbilder! HImmel vad ni har arbetat!

    Jag byter gärna näste med er :)

    Kram och sov gott!

    SvaraRadera
  3. Oj vad duktiga ni varit och vad fint ni har det! Det har då verkligen varit värt all möda kan jag tro!

    Hälsningar från en annan sjukling, med såväl luftrörskatarr som ryggskott...

    Kram,
    Lena

    SvaraRadera
  4. Oj, så intressant det du visar! Ja, jag får nog aldrig nog av före-och efterbilder!:)Jag kan tänka mej att det inte var så glamoröst innan de viktiga utrymmena blev klara! Huvaligen så ruggigt!
    Vilken känsla det måste ha varit att få flytta in, och så man uppskattar bekvämligheter sen.

    Själv har jag bott i rivningshus i Sthlms innerstad en gång när jag pluggade, med kallvatten, vedspis, kakelugn och utan annan värme! Ingen dusch alltså! Men det gick, och vad jag sen uppskattade ett badrum!
    Fortsätt krya på dej och lycka till med "projektet"!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  5. Vilka härliga bilder igen, jag är så imponerad på det otroliga fantastiska arbete ni lagt ned på ert underbara hus, går dom timmarna att räkna? kram

    SvaraRadera
  6. blomman är från en liten inredningsaffär här i stan.
    ha en skön pysselhelg! vi ska på begravning till skärgården imorgon. roligare aktiviteter kunde man ju hitta på på alla hjärtans dag...

    SvaraRadera
  7. Olipas tänne ilmestynyt mielenkiintoisia postauksia! Olette olleet ahkeria ja talonne on kyllä valtavan ihana. Rappukäytävänne on kaunis... Saman mallinen kuin meillä. Meillä siis vielä remontoimatta. Oikein hyvää viikonloppua:)

    SvaraRadera
  8. Men dasset ser ju hur mysigt ut som helst...;O) Ha en skön vändag med alla dina pysselplaner!

    SvaraRadera
  9. Voi mahdoton, minkä homman olette tehneet! Uskomatonta, miten noista raunioista on voinut tulla noin upea koti, VAU!!!

    *Nostaa hattua*

    SvaraRadera
  10. Ja! Jag skrattar åt dig när du berättar om utedasset och minusgrader.....visserligen hade vi inte minus men nog så trång toalett när vi bodde i torpet 5 pers. Dessutom i slutet fick hela familjen löss.....blääää.Men det är roligt idag när man tänker efter och dessutom klarade av den tiden.
    Ha en trevlig helg!
    Lotta

    SvaraRadera
  11. Vill man vara fin får man lida pin, heter det visst ;). Gäller nog samma med byggandet. Usch ja, här var renoverandet en långdragen process också, men nu efteråt känns det underbart då man tänker på att det är vi som gjort det!
    Ha en fin vändag!

    SvaraRadera
  12. Jag gillar såna där före och efter inlägg! Det är så intressant att se vad andra har måstat stå ut med under byggtiden! ;)

    Trevlig vändag till dig med!

    SvaraRadera
  13. Ja, jag har sagt det förr och säger det igen, himmel så vackert ni och bor och vilket jobb ni lagt ned, om du så fick sitta på utadasset i kyla med papiljotter och gummistövlar: ) fint dass förresten och så läckert att man ser skarven av att det varit ett annat tak där förr!! Underbar hall och ingång och alla andra rum med, renoverat på bästa smakfulla sätt, inte alla som grejar det..

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  14. ...glömde ju säga, du är en makalös konstnär också, vilken dalahäst du målat! Och hunden, inte klokt va proffsigt!

    SvaraRadera
  15. Hej! Eftersom jag tycker mycket om din blogg har jag nominerat den till en utmärkelse på min egen blogg. Jätteroligt att få se före och efter bilder förresten. //Sophie

    SvaraRadera
  16. Glad vändag till dig! Ert hus är nog så himla fint! Ni har verkligen lyckats!

    Kram,Lotta

    SvaraRadera