24 januari 2009

Ett besök...

Min favoritbutik har flyttat till en större lokal. Väninnan har gjort det så fint där och öppnade sina dörrar för de första nyfikna kunderna igår. Med hennes tillåtelse ska jag nu ta er på en tur till butiken Villa Wenla. Välkommen! Hon har vågat göra det där som jag bara vågat drömma om, öppna egen affär och syssla med det man älskar... Det är modigt och inte fullt så lätt i våra trakter ska jag säga. Jag stöder henne på alla sätt jag kan, för jag håller tummen upp för modiga företagsamma kvinnor som vågar hoppa ut i det tuffa företagarlivet. Affären är indelad i sektioner och det första man möts av är "hall." Till vänster om det finns det stora skyltfönstret fyllt av vackra ljusstakar, lampor och andra vackra ting.Sen kommer man till läshörnan. Här kan man söka inspiration i tidningar och bläddra i klippboken som jag nämde i förra inlägget. Den ligger där på hyllan i det runda vita bordet. Dörren har vi lånat åt henne, den har ursprungligen funnits i vårt hus. :) Ett bord med underbara ting, och ett skåp med ännu mer... Goda kryddor och goda drycker har hon också!Väggord får man köpa. Och kolla! Där är ju mina smycken... (Tyvärr blev bilden lite mörk.)
Speglar och madonnor, kors och vackra ljusstakar, så mycket fint att snåla efter...En del av möblerna är till salu.
Bad och tvätthörnan är fräsch och lockande. Åh, man kunde plocka med sig lite ett och annat...
Ni förstår att jag trivs va? Vill du veta mer om produkterna så hittar du tjejens nätbutik HÄR. Tyvärr fungerar butiken ännu bara på finska.
Köpte jag något då? Jo, ett alldeles färskt exemplar av Jeanne d´Arc Livings nya inredningsmagasin som alldeles otroligt lämpligt hade ramlat in i affären just på öppningsdagen! Aj vad jag njuter av dessa bilder...
Härlig helg till alla mina läsare!

33 kommentarer:

  1. KIITOS! Ihanaa :) Olet mahtava ystävä...
    Mukavaa viikonloppua sinulle ja perheellesi!

    SvaraRadera
  2. Hej du! Det verkar vara en jättehärlig butik, det finns några liknande (samma "känsla" om du förstår vad jag menar) här omkring också, jag bara älskar att gå och botanisera i sådana affärer! Vad roligt att dina smycken säljs där.

    Jag har förbeställt det där magasinet så jag hoppas det dyker upp i brevlådan på måndag!!!! Ska bli spännande att se vad det är för tidning. Sedan återstår att se om jag köper fler nummer, den var ganska dyr, och med frakt på också så blev det 99 kr för min del (dvs ca 10 EUR).

    Ha en bra helg! Nu ska vi snart iväg till mina föräldrar och käka tårta för min pappa har fyllt år!

    SvaraRadera
  3. den butiken är ett måste om man någon gång i världen ännu har ärende till era trakter :)

    SvaraRadera
  4. Hej...mmm..njutbara bilder ...mmm..gilade vad jag såg där...vilken bra ide´med klippboken...ha en skön helg..PIA

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Det där magasinet skulle man ju vilja lusläsa någon kväll innan man somnar...uj, uj!

    Vilken härlig affär hon har din vän.

    Kram,

    A.

    SvaraRadera
  6. Åh, vilken härlig butik. Synd att den ligger så långt bort. Jättefina bilder och visst skulle man kunna göra slut på lönen där!
    Skulle också bra gärna vilja hitta ett exemplar av den tidningen men har ännu inte hittat någon som säljer den här hos oss.
    Ha en bra helg och sen arbetsvecka!/ Eva-Mari

    SvaraRadera
  7. Vilken ljuuvlig butik!!
    Ska lägga den på minnet om vi besöker de trakterna nån gång!:)

    SvaraRadera
  8. Härligt att få kika in till butiken via dig. Hann tyvärr inte dit till öppningen, men nästa vecka...ett absolut måste. Vilken tur att den nu är närmare mitt jobb... Dina smycken är också härliga!
    Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  9. Du denna butik var jag inne och tittade på igår och blev helt sjuk, säg åt henne att ordna översättning på direkten så blir jag hennes första kund,

    ha en trevlig lördagskväll

    SvaraRadera
  10. Tyvärr måste jag säga väldigt opersonligt.. och inget nytt.

    SvaraRadera
  11. Voi mitä ihanuuksia sinulta täältä löytyykään!!!! Kaunista. <3

    SvaraRadera
  12. Hej hopp! Jag håller tummarna jag med vilken undrbar butik, tänk om man bara vågade.....kanske någon gång.
    Ha det gott!
    Lotta

    SvaraRadera
  13. Så otroligt vacker butik!

    Kram Maud

    SvaraRadera
  14. Hejsan, sån fin reklam du gör för butiken! Jag vill åka dit genast!Och kul för dig att dina vackra smycken säljs där, kram Eva.

    SvaraRadera
  15. Hej!


    Åh, så vackert inrett det är i butiken!!!!
    Och visst är härligt att folk satsar och gör det de brinner för...själv är jag för feg, tyvärr....men just nu gör jag det jag brinner för och det är toppen!

    Men denna butik skulle man verkligen vilja strosa omkring i och njuta.......

    Hoppas allt är bra!

    HA´en skön söndag!
    MiaMaria

    SvaraRadera
  16. Just sånadär affärer gillar jag! Mycket fina saker men ändå hemtrevlig och rum att röra sig på!

    SvaraRadera
  17. Så mysigt!! Hon har verkligen fångat känslan av gammalt och lantligt perfekt! Förstår att du trivs där..
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  18. i love your pictures and your blog!

    SvaraRadera
  19. Ja du.., det var ju ingen dålig butik du fick äran att spatsera runt i, ser stor ut.

    Missa inte tävlingen jag har..., vinsten är en härlig JUMBOKOPP, var med vettja!!!

    Ha en skön söndag
    Kram Marianne

    SvaraRadera
  20. Oj, så spännande med en ny butik! Ligger den nära ditt hem också?

    Du verkar ju ha en hel del att göra där, kanske ett första försök ändå - med dina smycken, klippboken! Ja det låter jättespännande i mina öron!

    En jätte vacker butik verkar det vara, ditt måste jag in och titta.
    Ja, det är modigt och man beundrar de som vågar!
    Ha en skön vecka!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  21. Jo, det känns som om det är en liten början för dej med dina smycken!
    Säj till henne att hon kanske skulle ha sin nätbutik på engelska också, så kunde många läsa och handla där!
    Så många fina saker som fanns där!

    Håller alla tummar för att det ska gå bra, men jag förstår dilemmat också! Himla starkt gjort att våga under de premisserna!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  22. gaaaahhh, vad jag önskar att jag kunde kika in i denna butik med en gång!! Hjälp så mycket fint... tack för rundturen och hälsa så gott till din modiga kompis att hon verkar ha ett riktigt toppställe!

    Stor kram
    Susanne

    SvaraRadera
  23. Oj så mycket fint! Pargas ligger ju nära Åbo, så dit kunde jag ta mej en sväng när vi hälsar på systern... Den tidningen är också på väg till mej...:O)

    SvaraRadera
  24. Åhhh vilken härlig butik hon har !! Vad roligt att du visade oss den !!
    Nu ska jag kika in i hennes webbutik..
    Kraam Anette

    SvaraRadera
  25. Vilken underbar butik. Tyvärr långt borta men bra att veta om nätbutiken! Dendär bad och tvätthörnan skulle jag kunna flytta in i :) I LIKE!!!

    SvaraRadera
  26. Gud så mycket fint i Villa Wenla-butiken!!! Åh vad man skulle kuna frossa där, mycket vacker exponering och så mycket godsaker i hyllorna, både ätbart, tittbart och skurmedel såg jag, en riktigt livsnjutarbutik, tack för titten av dina fina bilder och hälsa henne fr mej! Mari.

    SvaraRadera
  27. ...glömde säga, va kul att dina vackra smycken säljs där och vilken bedårande bild på LillSvante i trappen där....

    SvaraRadera
  28. Ser jättefint ut i butiken, har besökt nätbutiken ett flertal gånger.rekommenderas verkligen!
    Vilken härlig blogg du har,en liten fråga:vad är det för tapet ni har i sovrummet som man ser på bilderna?Skall nämligen byta i vardagsrummet och den såg så fin ut:)
    H.Tant G

    SvaraRadera
  29. jodå, det finns en massa lustigheter i boken, men jag försöker töja ut på nöjet o läser bara lite i gången :)

    SvaraRadera
  30. Åh vilken underbar butik! Jag blev genast kär i moraklockan! :)

    SvaraRadera
  31. Wonderful photos!!!

    Hugs, Biene

    SvaraRadera